VoIP

Voice over Internet Protocol (VoIP) reprezinta rutarea apelurilor de voce peste internet, folosind orice retea de tip IP. Mai este cunoscut ca telefonie IP.

Avantajul principal al VoIP fata de telefonia clasica este pretul redus, datorat faptului ca se utilizeaza reteaua IP care poate fi folosita in acelasi timp si pentru alte servicii, precum navigare web, e-mail, e-banking si multe altele.

Utilizatorul isi poate folosi serviciul VoIP indiferent de locul unde se conecteaza la internet.

Protocoale folosite în VoIP:

O convorbire telefonica este formata din doua parti distincte: semnalizarea (trimiterea numarului, a semnalelor de sunat, ocupat etc.) si partea de media (transmiterea efectiva a vocii sau a datelor). Aceasta din urma se face prin codarea semnalului cu un codec si impachetarea lui in pachete RTP. Semnalizarea se poate face cu unul din urmatoarele protocoale:

  • SIP H.323
  • MGCP
  • H.248
  • IMS
  • SCCP
  • T.38 (pentru fax)

 Pentru a integra solutiile VoIP intr-o companie care doreste beneficiile unei cemtrale telefonice, apelam la sisteme Asterisk. Solutiile VoIP bazate pe tehnologia Asterisk se ridica la nivelul celor high-end oferite de marii furnizori de solutii conventionale de telefonie, in timp ce pretul este redus cu cel putin jumatate. De asemenea, scalabilitatea si capacitatea de adaptare reprezinta alte puncte tari ale acestei tehnologii. Fiind o solutie cu un puternic motor software, limitele ei nu sunt, practic, ingradite, iar echipa puternica de programatori din spatele sau dezvolta continuu noi facilitati.

In plus, fiecare implementare a solutiei poate fi personalizata si integrata cu alte solutii software din cadrul companiei.